Det är helt otroligt

0kommentarer

 
Jag är så fruktansvärt trött på kvällarna, märker inte av de alla gånger men så fort jag lägger mig i sängen så somnar jag. De tar nog inte 5 min innan jag snarkar för fullt.
 
Igår sa jag till Loppan att runt 8 snåret kommer jag in och stänger tv för då är de läggdags, ja säger hon och kryper ner i sängen. Vid 8 snåret gick jag in och som vanlig började hon "skrika" att jag inte skulle stänga tv men som vanligt gjorde jag det och hon gnällde. Sa godnatt till henne och sjöng trollmor för båda barnen 2 gånger och sen accepterade hon att de var läggdags och jag hörde inte mer av henne. Kl 20.15 ungefär blev de tyst och hon somnade <3.
 
Knodden där emot ville inte alls somna. Han fick sitta i babysittern när jag duschade och försökte vagga honom flera tillfälle men gav upp när armarna värkte. Jag skrämde honom med handuken på huvudet efter duschen så han gallskrek i ca 15 min (inte med vilje). Jag la mig i sängen med honom vid halv 11 typ men han ville ändå inte somna. Kl 00 började han skrika igen och de var högt, halv ett somnade han, för att vakna igen vid 2 och sedan 5 och runt halv 8 med men nu sover båda igen.
 
Loppan kom in vid 5 och la sig i vår säng.
 
Här sitter jag nu med kaffe och huvudvärk och startar dagen. Vid flera tillfälle har jag fallit för snuset denna vecka. Inte lika ofta som innan och ska försöka undvika de men mitt tålamod är som bortblåst och de kvittar om jag bli lugn för jag stirrar upp mig lika fort igen. Gud vad jag saknar ciggen, jag är ärlig och säger jag vill röka men har en sambo som inte tillåter det och varför skulle han egentligen? Varit rökfri ett år nu men snusen kan han inte yttra sig så mycket om då han själv snusar, han kan ju säga vad han tycker men inte mycket mer än så.
 
Idag ska jag och Loppan julpyssla tänkte jag och göra julfin på hennes rum. Tar ett rum i taget här hemma. Kanske börja skissa på årets pepparkakshus med, vi får se.
 
Kram
 
 

Kommentera

Publiceras ej