Halva jag täckt av kräk!

0kommentarer

13 dagar är Knodden idag och idag fick jag den första riktiga kräkningen över axlen. Loppan fick springa och hämta en handuk för jag vågade inte röra mig med risk att de skulle komma lite här och var. Stackaren, men så som han äter så är de inte så konstigt att han kräkte och att han har ont i magen. (Inte kolik, utan bara vanlig magont). Glupsk så sväljer ganska mycket luft.
 
 
Vet ni, jag längtar så sjukt mycket efter att få bada. När ska detta avta så jag kan bada. Snart 14 dagar sedan nu ju, tycker gott att de kan försvinna. De har varit ungefär samma mängd i typ 1 vecka nu. Verken mer eller mindre direkt.
 
Köpte eget lås till Loppan cykel igår så idag cyklade hon till dagis. Hon har cyklat innan med men då har sambon cykel varit utan lås, men nu har de vars ett :).
 
 
Natten har varit dryg, runt 2 vaknade Knodden och ville äta, men sen somnade han inte om som vanligt och ca 02.30 vaknade dottern, gick in och la sig i vår säng men kunde inte somna där och jag satt i soffan och försökte gunga Knodden till sömns (Omöjligt) så Loppan kom ut och la sig där med, efter mycket pust och stönande från henne somnade hon och då var nog kl 03.30 ungefär, då var Knodden fortfarande vaken och jag satt med ögon som gick i kors. Varje gång jag trodde han somnat slog han upp sina blå igen. Till slut måste jag slumrat till för innan jag visst ordet av det och blivit väkt 2-3 gånger av att han låg i min famn och gnällde var kl 06.30 och sambon stack till jobbet. Strax efter var både Knodden & Loppan uppe igen. Ofta behövs ett blöjbyte i samband med matningen och de är då Knodden piggnar till. Nu sover han i vagnen och jag kan gå och vila, men skulle vilja duscha i lugn och ro med plus när jag vilar mitt på dagen/ fm / em när som så vaknar jag med sjuk huvudvärk och tröttare än jag var innan så undviker gärna det, men känner mig regält slö idag så blir nog en dusch och om Knodden sover fortfarande efter duschen så blir de en stunds vila, eller så skippar jag duschen nu och duschar ikväll och kryper ner i soffan med levande ljus när barnen somnat. Om de går lika smidigt som igår kan jag hålla kväll runt 21.
 
Bilder från pysselkvällen kommer i nästa inlägg. Kram

Kommentera

Publiceras ej