Kunde varit bättre

1kommentarer

Denna dagen har inte börjat vidare bra. Knodden vaknade vid 24.30 men somnade om hyfsat fort igen dock var det annat när han vaknade 02.30 och var vaken i ca 1 timme innan jag fick somnat om i soffan, redo för att vakna igen vid 04 tiden och total vägra somna om. Jag gungade, vaggade, hade honom i famnen, ammade men nej han ville absolut inte somna om, men runt 06.30 fick jag somnat om. Upp igen vid 8 för Loppan skulle på dagis.
 
Trött och frustrerad så blev de inte speciellt bättre sen. Loppan ville inte äta frukost utan skulle kolla på Bumbibjörnarna, fick stänga av tv och fick då en gnällig dotter. Hon fortsatte vägra äta och då sätter Knodden igång och gall skrika. Vaggade honom och tog upp honom, han blev tyst men startade igen när jag la ner honom.
Då stod jag med en dotter som inte ville äta, en skrikande liten son som var olycklig över något och mig själv i trosor. Kl var då ca 08.30. Loppan skulle vara på dagis 09.00.
 
Fick i henne en liten skål med flingor, Knodden fortsatte dock att vara olycklig men när han kom ner i vagnen och jag gungade honom lite somnade han och jag kunde ta på mig och vi gick ungefär 08.50. Dottern ville cykla så de fick hon. Nu är jag hemma, har läst avdelningens blogg och ska vila en stund till om Knodden inte vaknar då, Sen blir de en runda ner i byn, posta pappert med hans namn och lämna ett papper till rådhuset. Tack och hej sålänge.
 
 
 

1 kommentarer

Annette

09 Oct 2012 15:45

Låter som en helt vanlig dag som småbarns manma:) hoppas dagen blev bra ändå:)

Kommentera

Publiceras ej