Hinnsvepning!

0kommentarer

Var hos min BM idag och pratade lite om mina sammandragningar och att jag mår pysikst dåligt av att vara gravid i nuläget. Det är inte meningen att man ska gråta över att man är gravid och inte orkar med så hon kontrollerade mig och redan där blev jag nedstämd igen. Inga förändringa på livmoderhalsen sedan sist, Fortfarande bara öppen 1 cm och förkortad ca 1 cm trots alla sammandragningar i en veckas tid. Hon gjorde en hinnsvepning på mig i hopp om att de ska hjälpa till att starta det men jag tvivlar, varför skulle något gå min väg?
 
Knodden är fixerad nu och jag har ökat 2 kg i vikt på 2 veckor (Tröst äter), magen har även blivit 2 cm större. Hjärtljuden är det samma som innan. Har inte fått riktigt ont innan när hon tryckt ner till men idag känndes det regält och de kan väll vara för att den ligger där nere nu i väntan på att livmodertappen ska bli redo. Vilken seg livmoder jag har.
 
Vad de sa till mig på förlossningen och även min BM sa idag att jag är ju koniserad pågrund utav alvarliga cellförändringar och detta kan påverka att livmodertappen inte öppnas riktigt. Den kan behöva hjälp i bland, men oftast när det sätter fart så går de fort. Jag hoppas verkligen att de inte gå för fort när de väll sätter fart om jag inte är inne på förlossningen redan.
 
Vi bestämde att jag ska komma åter på Onsdag och har de inte hänt något innan dess så ska hon ringa speciallist mödravården och prata med dem om hur jag mår mm. Kommer troligen få en tid till en läkare där inne då och lägga upp en plan på hur man ska gå tillväga. De vill ju inte sätta igång en förtidigt egetligen så det är bara att avvakta i nuläget. Nästa steg är ny tid hos BM på onsdag.
 
Dottern ska hämtas om lite mer än en timme och jag tänkte vila en stund för att se om dessa sammandragningarna jag har nu vill släppa. När jag cyklade innan tryckte de på rätt regält men de gör de inte nu, nu är de bara jobbigt och drygt för ryggen igen. Sträcker jag på ryggen mig trycker de neråt men de är inte så konstigt är i sittande ställning ju.  
 
Tycker det är fruktansvärt jobbigt att inte kunna planera riktigt eftersom man inte vet om de ska ta fart eller ej. :/. Drygt för sambon med!
 

Kommentera

Publiceras ej