Osäker, sammandragningar igen!

0kommentarer

Dagen började med dagis och sedan ringde jag stiftelsen och "tjatade" på dem om väggarna, det tog ca 2 timmar sen ringde målaren upp och på Tisdag kommer hon och påbörjar väggarna, de skulle ta ca 3 dagar. Detta har jag redan bloggat om igår men kommer ett nu med.
Efter det cyklade jag till CG för att se om jag kunde hitta flisfiltar men de fanns inga och sen letade jag efter Tygmarknaden med min syster på Tirupsvägen men hittade inte den. Efter det cyklade jag hem och väntade på T.T (Tror bara hon själv vet vad T.T står för). Hon hade med sig 2 helt underbart goda och fina bakelser.
 
Snackade tills dottern skulle hämtas och även en stund efter det. Ringde sambon vid 17.15 och frågade om han var på G hem för maten var klar och strax där efter fick jag sammandragning som inte riktigt ville släppa sen kom det ca vart 5 min i 2 timmar och varade ca 1 min varje gång. Ringde in till förlossningen för kände mig osäker på om jag skulle avvakta eller ej då de inte trycker på varje gång och dotterns förlossning gick så fort och det började inte trycka på neråt med henne förrens krystvärkarna kom så känner mig så osäker. Svaret jag fick var att jag skulle ta 2 panodil och gå och lägga mig, försöka sova sen återstår det och se om de skulle bli värre och jag skulle komma in, kände mig inte vidare mindre orolig efter de samtalet men de avtog efter nästan 3 timmar. Kvar hade jag bara en mollande värk och en väldigt svag rygg efter sammandragningarna. Mollande höll på resten av kvällen men jag somnade, dock när jag vaknade 3 och 5 så kände jag fortfarande av det och det gör jag nu med, inga sammandragningar än idag och jag är helt ärlig osäker på hur länge jag ska vänta och hur ont det ska göra innan man åker in. Allas smärtgränser är olika och jag var stensäker på att jag skulle få åka hem igen är jag födde dottern men hon kom 56 min senare och jag kommer ej ihåg hur det kändes. Hur ont jag hade för sammandragningarna är riktigt riktigt jobbiga när de kommer, men de är mest att magen blir stenhård vilket resulterar i att ryggen böjs och jag blir helt matt och får ont i den med. Känner mig väldigt väldig osäker denna gången. Min BM säger att jag ska ringa in när jag känner de med ca 15 min mellanrum men när jag har fått sammandragningar så har de alltså varit 5 min i mellan bara, tänk om de bara smäller på och jag ligger här hemma och föder eller i bilen, livrädd för det.
 
Hon jag pratade med på förlossningen sa att de blir inga barn om man kan prata när man ha värkar, så svaga värkar har man inte om man ska föda. Men jag kunde både gå och prata när jag kom in till förlossningen och fick dottern, jag snackade på msn med mamma & L, jag pratade i telefon påvägen in med S tror även jag pratade med L i tele och innan jag åkte in snackade jag med J så de är ren skitsnack, det blev barn den gången. Denna kvinnan var lika otrevlig som hon jag pratade med när dottern skulle komma.
Hade varit bättre de sa att jag skulle komma in så de fick kontrollera så att de inte var något och sedan att jag fått åka hem igen, men nej jag skulle ta två panodil och försöka sova. Min oror minskar inte när de svarar en så och de kan bidra till att sammandragningarna fortsätter. Skit kan de inte bara starta ordentligt istället.

Kommentera

Publiceras ej