Ett tag sedan!

0kommentarer

 
Det var ett tag sedan man bloggade men allt är som vanligt. Livet rullar på och barnen blir större. Nu är det endast 3 månader sen är det dax att återvända till jobbet och samtidigt som jag längtar så önskar jag fortfarande att jag får vara hemma med mina barn & sambo på helgerna men då gäller det att hitta annat jobb som inte är de tiderna och jag trivs ju med mitt yrke så vet fortfarande inte hur jag ska göra eller ta tag i den biten. 
 
När jag hämtade Loppan från dagis igår låg hon i deras soffa och ville vila och det är ju inte direkt vanligt, när vi kom hem la hon sig i soffan igen och sa att hon var trött så tog tempen och den stod på 38,8 så inte så konstigt, hon fick lite flytande alvedon och man märkte direkt när den slog till för hon blev mycket piggare. Så jag är lite kluven hur vi ska göra idag, men tror de blir picknick ändå för som sagt hon blir ganska aktiv när alvedonen verkar. Hon hade feber idag med men inte lika mycket och i vanliga ögon kanske de inte anses som feber direkt men Loppan brukar ligga på 36,6 så när hon har över 37 är är de feber för henne iallafall förhöjd temp.
 
Loppan har börjat tjata om hennes födelsedag och vad hon önskar sig så får väll säga det till familjen så de vet vad hon vill ha. Han försökt att förklara att man får önska sig precis vad man vill men att man inte alltid får allt man önskar sig, de är lite svårare att ta till.
 
Knodden då ja han växer så de knakar, han tar sig fram och de är snabbt, han har någon form av besatthet av alla sladdar i hemmet så man får ha ögonen efter honom helatiden. Han blir lätt uttråkad och vill knappt sitta på golvet och leka utan de bästa är ju när mamma bär runt på honom men de orkar jag helt enkelt inte mer och eftersom man har ett barn till så blir de inte samma bortskämdhet som med Loppan, då hade jag bara henne och alla i familjen fanns där, så är de inte nu. Min son har hamnat lite i skuggan men de gör inget han har mig och han verkar inte lida av de precis. Han har ju sin pappa med men sambon är lite speciell när de gäller barn under året så när jag börjar jobba kommer de bli annorlunda, så var de med Loppan med. Han finns där och ställer upp men huvudansvaret ligger alltid på mig. 
 
Nej nu får jag väll göra lite frukost till mina barn och förbereda för picknicken. Ha en skön dag. Ska se om jag kan lägga in lite bilder i datorn och få upp dem här på bloggen.
 
På Fredag ska jag på bröllop och gud vad jag önskar att jag ska få den äran att stå brud någon dag men om de händer vilket knappas är troligt är de inte inom den närmsta framtiden. Det är snart 13 år sedan jag föll för sambon och de har alltid bara varit han alla dessa året trots uppehåll och brustet hjärtan. 
 

Kommentera

Publiceras ej