Vilkat Bitter****** hela högen (nästan iallafall)

1kommentarer

Såg denna fråga på facebook.
 
Sant eller falskt: Gör det lite ont när ditt ex gifter sig med en annan person medans du fortfarande är singel?
 

Och helt sjukt att läsa alla svar 90 % av alla kommentarer som just nu är uppe i 473 st och alla är i still med.
 
* Gör mig inget om andra finner nytta i mina sopor
*Men visst har vi lärt oss att skänka begagnade saker till bättre behövande. 
Så gjorde jag
*Nej, för han har fått den nya för sina synder, jag njuter..
*Nej inte det minsta, vill hans nya ta mina rester så varsågod.
 

Tycker de skriker om att de är avundsjuka eller bitterhet över detta.
Även om man skills som ovänner så har man fortfarande älskat personen 1 gång, men de fanns några enstaka kommentarer som faktiskt jag tyckte var bra med och en av dem var Nej verkligen inte, ett lyckligt ex = En bra pappa. Vet själv inte hur jag ställt mig till om det tagit slut och sambon gift sig med någon annan men inom sin tid får man ju acceptera det och om man nu blir ledsen över detta är de väll bättre att vara ärlig mot sig själv så kanske man kan komma över det med, man kan inte vara bitter resten av livet på en person för de tagit slut. För de är så de framstår, även om ni nu tycker de är bra att de tagit slut så borde ni kunna släppa de och inte skriva på de sättet. Om man inte är det hade de räckt med nej inte ett dugg, har gått vidare med mitt liv och han med sitt. Dessa kommentarerna är bara löjliga och kan inte hjälpa att man stör sig på det för en gång i tiden var en sådan kommentar riktat mot mig så det är nog därför jag bli så irreterad, men i detta läget hade jag ett uppehåll och en annan tjej kom in i bilden, när vi bestämde att vi skulle försöka igen för känslorna fanns fortfarande kvar så kom just en sådan kommentar riktad mot mig som var: Du kan ta min toyboy för jag är färdig med honom, detta var för ca 6 år sedan och jag har inte tvivlat på att vi tog rätt beslut 1 ända gång. Idag har vi två underbara barn och min kärlek är oändligt till honom ;). Hon hade svårt att acceptera att vi ville försöka igen och kanske förståligt från henne sida om hon nu hade starka känslor för honom, men tydligen var de ju inte besvarat. 
 

Jag personligen har haft samma kille i 13 år snart och älskar honom fortfarande av hela mitt hjärta och trots att jag klagar på honom eller situationerna då och då (ofta kanske) så de som känner oss vet att man ska ta de med en nypa salt. Jag är inte ett dugg olycklig och visst vill man kanske förändra lite saker men om man gör de slutar man kanske uppskatta det när det händer. Nej ni som tror att vi inte har de bra tror fel, vi har upp och ner som alla förhållande men kärlek finns där och även om den inte visas genom romantiska saker så finns den där och jag kan absolut inte se ett liv utan honom i det. Förutom barnen är han mitt allt. <3 
 
 
 
 

1 kommentarer

Mrs Andie

14 May 2013 14:25

Så jäkla bra skrivet, ett mycket tänkvärt inlägg. Jag förstår verkligen inte varför man skriver utan att faktiskt tänka efter först.

Kommentera

Publiceras ej