Knäpp eller bara bortskämd kanske?

2kommentarer

Herre min skapare vad Zigge är en dryg hund. Hur i helskotta kan man stå ut med att ha en sådan hund, haft honom i 2 dagar och vi är helt slut. Han skäller för typ allt och slutar inte fast man säger till honom, mest på nätterna från 05-06.15 nu två dagar har han skällt, muffat och morrat nästan konstant. Tycker frukantvärt synd om min sambo som ska upp och jobba, jag kan ju vila om jag skulle behöva men han kan ju inte det. När man är ute och går drar han som om man tror han ska strypa sig själv och inte fasiken hjälper något. Stannar jag så stannar han men så fort vi går igen så drar han. Han jagar katten, så lille Oscar inte får en lugn stund. Han får vara ute eller i uterummet för att Zigge inte ska komma åt honom. Min stackars lille katt. Jag ska ALDRIG ha hund. Zigge är snäll och go, men han lyssnar inte för fem öre och detta skällande på morgonen är nog de värsta. Hur gör de där hemma? Slutar han när de säger till honom? Låter de honom skälla? Får nog kolla de med min syster för min sambo måste ju få sova. Dottern avgudar honom och han henne. Måste komma på något.
 
Dottern ville inte gå på dagis idag och jag är så trött så att mig kvittar det. Jag orkar inte klydda med henne när ögonen går i kors på mig. Ska lägga mig i sängen en stund och läsa lite nu när hon tittar på Små einstiens, får se vad man kan komma på att göra sen. Skulle behövt komma iväg och handla men det är storhandling eller större än vanligt för allt börjar ta slut här hemma. Ja nu kryper jag tillbax i sängen iallafall. Ha det bra!

2 kommentarer

chris

29 Aug 2012 09:39

Märligt att han skäller, för detgör han aldrig hemma. Drar när han är ute gör han och jagar katt. Han är van vid Karlsson, som vill bli jagad av honom. Men ring Alex, så får hon ta honom.

Svar: Det är ljuden mamma. Han är inte van vid ljuden som är här omkring. Här bor ju andra hunda som skäller och de går förbi precis utanför sovrums fönstret mm. Synd om honom, men Alex tog hem honom igen tillsammans med Wilma i natt. Hon ville sova där..
Becky

jonas sileson

29 Aug 2012 10:24

testa att ha en vattenspruta med lite citron i, skäller han så spruta lite på nosen samtidigt som du säger till honom bestämt, då lär han sig att det är fel.

Svar: Min syster tog hem honom igen, det är ju att han inte är van vid ljudet på de sättet. Hemma hos mina föräldrar finns ju inte de ljuden på de sättet. Här hör han bilar, folk som går, hundar mm precis utanför fönsterna!
Becky

Kommentera

Publiceras ej