Är det lönt??

2kommentarer

Ibland undrar jag om det är lönt att blogga, mitt liv är inte speciellt utan som de flesta andras. Jag jobbar, tar hand om barn, mammaledig i nuläget och tar hand om hushållet inget utöver de vanliga alls och de kan ju inte vara vidare kul att läsa om, mitt liv är inte speciellt händelserikt och jag har ingen tragisk bakgrund, dramatisk händelse som hänt som man kan skriva om utan jag är bara jag, en helt vanlig tjej med två barn och sambo, boende i en 3:a och betalar mina räkningar varje månad om de flesta andra vuxna gör.
Jag vill blogga för jag tycker det är kul men jag vill kunna ha något speciellt att skriva om, en händselse, en känsla eller en tanke men allt är bara så vanligt. Jag har min hobby att göra tårtor/bakverk men det är oftast bilder bara och vill inte ha en blogg endast inriktat på det.
Läser några bloggar och de flersta, de flesta har något speciellt att skriva om ex skilsmässa, vårdnadstvis, tragisk händeler eller sjukdommar, någon man kan följa, något man vill läsa om och följa upp, något som väcker ens intresse, men jag. Det finns inget sånt alls. Visst har jag problem ibland men de är helt vanliga problem som miljoner andra har med.
Visst skriver man oftast för sin egen skull men de är kommentarern och att man ser att folk tycker om de man skriver som motiverar en till att skriva annars blir allt blankt och man kan inte komma på något att skriva om som jag just nu. Enstaka kommaterar får jag och tycker de är jätte kul att läsa dem, men de är inte många och det känns lite tråkigt. Vill kunna ge dem som nu läser min blogg något roligt, trevligt eller intressant att läsa om. Någon som gör att man bara vill läsa mer.  Jag får väll se om man kan hitta motivationen igen framöver eller hur jag gör.
 
Ha en bra dag
Kram

2 kommentarer

Chris

13 Mar 2013 09:58

Jag som din mor tycker det är jättebra, för jag kan följa er. Med mina arbetstider blir det inte så ofta man ser er, så jag tycker det är jättebra att du skriver. Kram

Alex

13 Mar 2013 10:44

Jag har aldrig något att skriva om heller, jag får typ aldrig kommentarer.
Men det är som du säger man blir glad över en kommentar då och då.
Jag har med tappat intresset, men har ju lite att skriva av mig så jag inte stänger inne allt.
Skriv allt du känner det börjar alltid så.
Jag läser hellre din blogg än en blogg där folk bara skriver om vad dom ska ha för kläder, vad dom ska göra efter skolan mm.

Kram

Kommentera

Publiceras ej