Soffan

1kommentarer

Sitter i soffan med ipaden och ska snart lägga mig och läsa en stund. Boken jag läser just nu eller romanen är lite små seg men ska läsa något kapitel till innan jag bestämmer om jag ska läsa klart den eller ej. T.s, hennes sambo och lilla Bumbi kom förbi en runda igår och jag fick se henne för första gången live. Hon är bedårande de lilla livet och att T.s kom förbi fick mig att sakna henne ännu mer, jag längtar så tills vi kan träffas. Jag tror ju inte Knodden smittar mer men vill inte riskera så några dagar till iallafall. I morgon ska jag ut och äta med systern och en hel döss andra kvinnor. Det är nationella kvinnodagen så min mammas jobb har tillställning för oss kvinnor och dit är de vi ska. Kommer kännas märkligt då jag inte gör så mycket utan mina barn. Sambon är den som tar sig friheten att hitta på saker utan barnen oftare. Det är inte så han skulle vägra om jag ber honom ta dem men handla på impuls existerar inte för mig längre men för honom gör det. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag försöker inte förändra honom för han är den jag blev kär i för 12 år sedan och är fortfarande kär i. När jag ser honom så svämmar mitt hjärta över av kärlek och jag kan knappt tro att jag fortfarande har honom vid min sida. Alla har sina upp och ner och visst finns de saker som kunde varit annorlunda men till största del är allt bra. Jag är inte intresserad av att gå ut och festa och röja utan honom men det skulle vara trevligt att ibland få barnvakt till båda barnen så vi kan göra något tillsammans och inte alltid en av oss stannar hemma. Jag vet att min "svärmor" hade jätte gärna tagit dem, men tiden finns inte alltid där och många gånger bestäms sakerna samma dag och då är de i stort sätt omöjligt med barnvakt. Min syster ställer upp mycket för mig och de är jag evigt tacksam för, hon tar Knodden när jag ska till tandläkaren mm. Nej nu blir de läsning ett tag ha en bra kväll.

1 kommentarer

Sandra

09 Mar 2013 06:54

Det ä de små stunderna som man kan andas ut på som betyder mest <3

Kommentera

Publiceras ej