Party

0kommentarer

 
Idag ska vi fira min bror som fyllt 30 i mitten på November.
 
Denna vecka har varit precis som de brukar, inte hänt något speciellt direkt. Gjort en tårta till min bror som jag ska ta med mig idag. Hoppas han blir nöjd. Där är lite skavanker på den men de är första gången jag gjort en sådan och därav valde jag ingen fyllning utan den är spacklad med smörkräm och sedan täckt med SP. Det var för att underlätta för mig då jag aldrig gjort en och ville inte behöva göra om en helt ny tårta om de skulle misslyckas utan valde en lättare variant som jag hade kunnat göra om vid behov, men den blev helt ok.
 
Då är de 1:dec idag och dottern har öppnat första paket i adventskalendern och de var ett nytt spel till hennes dator. Josefin på semester hete de och är massa småspel anpassade till hennes ålder typ. .
 
Vi såg första avsnittet av Mysteriet på Greveholm hon och jag tillsammans.
 
Hade bestämt att vi skulle börja på pepparkakshuset i morgon men får se hur de blir, har inte haft ork att göra pepparkaksdegen än. Den ska gärna stå en dag innan man använder den så får se om jag orkar göra en innan festen annars får vi vänta tills månd ev fredag och börja med det. Inte ens skissat på hur det ska se ut än.
 
Ha en bra dag. Bilder på tårtan kommer i morgon!

Kommentera

Publiceras ej