Varför ska de vara så svårt att sova?

0kommentarer

Sova det som är så skönt, iallfall på nätterna. Jag tycker inte om att lägga mig förtidigt på kvällarna men de är mycket för den lilla egentiden, stunden på kvällen när jag kan ligga och läsa eller titta på en serie i lugn och ro utan ha något barn som stör, men det jag egentligen skulle behöva är att lägga mig samtidigt som sonen för att få de timmarnas sömn jag behöver för min son vet inte riktigt vad sova på nätterna är. Visst jag kan vila på dagarna när han somnat men jag vill inte sova bort mitt år som mammaledig. Jag vill träffa vänner, umgås och vara ute i de fina vädert när de nu kommer, inte sova bort dagen. Det är här jag tycker de är så drygt att Loppan bara får vara på dagis mellan 9-14. Det jag egentligen skulle behöva är att få sova på mogonen när Knodden väll har somnat om, men de går inte då jag har Loppan att ta hand om med. Sambon får ju inte lämna henne kl 06.30 när han sticker så där har jag inte så mycket hjälp precis och inte nätterna iheller, 1 han vaknar inte och 2 han har ett jobb som han ska sköta under dagen därav behöver han sova på natten. Jag kan ju vila då vid 9.30 när Knodden somnat men väljer att inte göra det många gånger för jag vill inte bara sova bort alla dagar, det har hänt men de är då jag passar på att gå min promenad eller gå och handla för han ändå somnar. I morgon måste jag till CG och de är ett måste och inte en chans jag går när Loppan är hämtad för dels tar de 100 år och sedan så går inte hon vid vagnen precis och jag blir lika tokig varjegång. 
 
Knodden ligger just nu och tittar på sin snutte och håller på med händerna, vadå sova? Jag sitter och tror jag ska tuppa av, av värmeslag holy f**k vad jag är varm. Jag känner mig gravid fortfarande. Kulan på magen vill inte försvinna och hormonerna är som tokiga i min kropp, jag blir varm för allt.Jag har tålamod som kyss mig i r*ven, sömn bristen och en gnällig son gör inte de bättre. Och ja jag vet att de finns de som har de värre, mycket värre men det gör inte att man inte får sova mindre jobbigt.
Kaffet igång och har gjort smörgåsar till sambon att ha med sigt till jobbet, om jag ändå inte får sova kan jag väll göra något vettigt av tiden. 
 
Ha de gött

Kommentera

Publiceras ej