Då var de Knoddens tur nu då.

1kommentarer

Ja som förväntat smittade stora systers sin lillebror så nu han täckt av koppor och för en 5 månaders bebis är de inte alls kul. I gårkväll var hemskt, han skrek och skrek. Jag gungade, tröstade och försökte lugna honom men inget fungerade. Satte honom i vagnen och gick ut, då blev han tyst och efter 10 min somnade han. När jag kom hem öppnade jag dörren till uterummet och satte hans vagn där. Jag la mig i soffan och fick 2 timmars sömn innan han började igen, men han somnade om ganska fort. Varannan timme i natt vaknade han och grät, somnade om ganska fort men vid 4 tiden så ville han inte somna om, fick vara uppe med honom ca 1 timme och sedan somnade han igen. Risken är jätte stor när jag är trött att jag somnar ifrån när han ligger på mitt bröst eller på armen och vips har han trillat ner på golvet. Stackars unge. Vill gärna inte ha honom i framnen när jag är så trött men vad ska jag göra. Ibland är jag så trött att jag minns inte ens att jag tagit upp honom hos mig, då är de illa.
Sambon vaknar inte och även om jag skulle väcka honom är jag ju redan vaken och kan lika bra ta de själv.
Han äter knappt något iheller. jag gör 120 ml till honom men får hälla ut minst hälften varje gång. 
Eftersom han knappt äter blir de att han får lite oftare istället. Så massa spring ut i köket och värma vatten, göra ersättning och sedan höra hans gnällande samtidigt, igår var de inte gnäll de var skrik.
Mitt lilla <3.
 

1 kommentarer

Chris

05 Mar 2013 11:33

Mormors lille prins:(

Kommentera

Publiceras ej