Mamma Mu är ju hel festlig!

0kommentarer

Då dottern inte får titta på film på vardagskvällarna nu mera så har jag börjat läsa för henne och idag blev de Mamma Mu och shit vad både hon jag skrattade åt en av historierna. Hel festlig figur hon där Mamma Mu. Nu ligger dottern i sängen men hon kan inte sova säger hon. (Hon har inte ens försökt än). 
 
 
 
Ett stycke som fick båda mig och dottern att skratta fruktansvärt var detta:
 
Alltså Mamma Mu sitter fast med horna i marken och benen rakt upp i luften och ber sin vän kråkan om hjälp att putta på henne så hon ska komma loss.
- Ja de hjälper kråkan! Jag är snart loss! Putta hårdare!
- Pust, stånk, Jag försöker här!
- Nej ropade Mamma Mu, tryck inte där!
- Hjälp, de sprutar mjölk, ropade kråkan. Sluta spruta! Knip Mamma Mu! Det kommer på mig!
Det hördes en duns. Mamma Mu kom ner på fötterna och skakade på sig. Hon var rufsig i luggen och hade jord kvar på hornen.
- Tack kråkan, du är verkligen en vän!
Kråkan satt ihopkrupen på marken. Han hade mjölk över hela huvudet.
- En blöt vän sa han med ynklig röst
- Ja men de är ju bara mjölk, sa Mamma Mu vänligt.
- Jag är aldeles vit! Kråkans röst blev ,mindre. Ingen skulle känna igen mig! Min mamma skulle tro jag var en liten svan, En vit kråka. Hjälp mig någon.
 
(Vid detta laget skrattade jag och dottern så mycket att jag hade svårt att fortsätta)
 
Mamma mu la huvudet på sned och tittade på kråkan. Hon lutade sig över honom och med en stor slurp slickade hon honom ren.
- Det hjälpte kråkan. Nu är du grå och svart igen!
Kråkan blundade och drog efter andan, Han gnydde,
- Ynk.Jag,Blev.Slickad.Av.En.Ko. Jag är blöt. Från näbb till klo. Häng mig på tork. Suck
Mamma Mu tog kråkan i famnen och gick bort till bondens klädsträck. Hon hängde upp kråkan i stjärtfädern och gick in i ladugården för att bli mjölkad. 
 
( Nu hoppar vi en bit, Mamma mu kom iallfall ut igen och kråkan satt på torkstäcket)
 
- Jag hade inte ens tid att stanna en minut. Jag skulle bara säga hej och hejdå och vad händer? Jag blir blöt. Jag blir vit. Jag blir slickad av en ko, jag får hänga på tork mellan bondens strumpor och kalsonger. Jag har fått nog hejdå.
 
Vid detta laget asgarvade både jag och dottern, hel festligt och förmodligen inte så kul när man läser de här men att sitta sidan om hennes säng och leva sig in i berättelsen och läsa det var hel festligt.
 
Över till annat :)
 
Knodden slukade över 200 ml välling nu i kväll och trodde han skulle bli trött men tog 1 timme för honom och nu har han somnat i babysittern. Så med andra ord kommer de nog gå bra att gå över till välling, man får kanske göra en full flaska ändå till natten. Kommer köra ersättning på dagarna tillsammans med en mindre portion mat 2 gånger om dagen.
 
Ha en skön kväll. Startar snart en serie och får äta ett äpple eller något. 
Kram
 

Kommentera

Publiceras ej