Livet slut

0kommentarer

Loppan har sedan i Måndags pratat mycket om livet slut. Hon frågar om min lilla kusin som gick bort vid 1 års ålder, hon påpekar flera gånger om att man ska dö och hon upprepar det om och om igen. Hur ska jag få min 4 åriga dotter att inte tänka på sånt? Hon är förliten. Vi var på min kusins grav i måndags och satte ett ljus och efter det har frågorna matats på. Jag vill inte att hon ska tänka på det, de räcker med att jag har min dödsångest som spökar nästan varje kväll & natt. Hon är 4, hon ska leka. busa och leva för fullt, hur ska man kunna undvika de ämnet med henne och speciellt nu när hennes gammelmormor är sjuk. Hon frågar mycket och jag vill inte ljuga för henne men vad ska jag säga/göra? Närsta gånge jag träffar min mormor ska ja be om ett foto på henne & mina barn tillsammans, jag vill att det ska finnas ett som jag kan ha sen när hon inte finns hos oss längre. Jag älskar min mormor otroligt mycket och det hoppas jag att hon vet <3.
 

Kommentera

Publiceras ej